måndag 2 november 2009

Dröm om mig och du skall bli rik.

Jag kollade efter i en drömbok vad de hävdade att ”fingrar” symboliserar i en dröm. På samma sida i drömtydningsboken så stod det ”filosofer”.
Som utbildad filosof så kunde jag inte låta bli att nyfiket titta efter.

Filosofer
Om du drömmer att du diskuterar med filosofer, väntar ökade inkomster och kanske en vinst.”

Sa drömmer du att du diskuterar med mig så kommer dina inkomster att öka. Alltså rekommenderas det att du drömmer om mig ;)
Jag kan förstå lite hur de menar, för att diskutera med filosofer kan ju anses som ett sätt att berika ens livsinsikter. Men jag vet av egen erfarenhet att jag inte blivit ekonomiskt rikare av att diskutera med filosofer på riktigt. Jag träffar ju på filosofer från alla nivåer upp till professorer varje vecka. Plus att jag nuförtiden allt oftare träffar på fler och fler världskända filosofer som jag får tillfälle att diskuterar med. Och inte har då jag blivit rikare, inte ännu…

Fingrar
Fingrar symboliserar i stort sätt alltid vänner i drömmar. Fingerborgsblommor symboliserar sann vänskap. Fingeravtryck säger att om jag följer ett ovanligt spår skall jag finna en trogen vän.
Men att kapa fingrarna var mindre roligt.
Den som drömmer att den ska få sina fingrar avhuggna förlorar sina vänner
I drömmen jag här beskrev så blev jag ju arg för att de i kretsen kapade fingret på en av deras egna och jag sa till dem att det var fel, att de skulle sluta kapa fingrar.
Kusligt.
För jag blir arg då någon kapar vänskap, speciellt på de som ställer krav på andra att göra det för att de ska få vara kvar i den kretsen. Jag blir så arg att jag kan precis som i drömmen säga saker som ställer till det.
Denna dröm är nu mer kusligt för mig än vad du kan föreställa dig.
Jag är filosof. Det finns en rationell förklaring till allt, till allt, ALLT…
Får trösta mig med att en gammal kvinna i en dröm är
ett gott omen som förebådar trygghet, välstånd och trevnad”.
Men det är ju klart, det var ju hon som var ledare för kretsen, hon som jag skällde ut. Alltså skällde jag ut hon som stod för trygghet??? Men vi slöt ju fred. Phuuu…
Den långa bäcken som jag gick efter bestod av mörkt djupt lugnt rinnande vatten. Bäck är en symbol för
sorger och besvikelser
Är bäcken klar betyder det att välstånd följer, och trogna vänner. Grumligt att problemen kommer att kvarstå, upprört vatten tyder på kommande trassel i familjen.
I min dröm flöt bäcken stilla, var djupt och mörkt, hittar ingen symbolik med det. Men inser själv att djupt och mörkt kan tyda på att det handlar om en djup och mörk sorg. Men bäcken var inte grumligt och upprörd. =)
Inte undra på att jag flydde upp på en höjd då jag blev jagad, vem kan försvara sig då sorgkänslor dominerar ens sinne? Nu kan dock en höjd tydda på man kommer att ta ett dåraktigt beslut.
Inte ovanligt i mitt fall, så det var väl inte direkt svårt att förutspå.
Var dock inte högst upp på höjden, så att säga att jag gjorde fel som erkände att det var dumt att skälla ut kretsen känns inte befogat (kanske var det dåraktiga beslutet som skulle komma att tas att publicera drömmen).
Att sluta fred är att avsluta en strid, och vad som sedan sker beror ju på hur de inblandade hanterar freden. Då vår fredsmäklare körde iväg så lämnade hon oss med möjligheter att göra något bra av stilleståndet. Det är därför viktigt att lägga det som hänt bakom sig, så att inte bitterhet förstör möjligheterna, får fiendskapen att blossa upp igen. Låt oss satsa på att få fingret att växa tillbaka istället.

Men som sagt var, jag är filosof och logik säger väl att drömtydning är nonsens?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar