onsdag 5 juni 2013

Dikter som är skrivna när alla betyg är satta

Imorse jag skrev
så underbart härligt
jag får uppleva ännu en dag
som jag kan göra det bästa av

Ikväll jag skrev att det är
så underbart härligt
att jag fick uppleva en dag då solen visade sig
en stund som jag gjorde det bästa jag kunde av

Igår kväll jag
cyklade förbi o mindes
minns hur rädd jag var varje gång jag ringde på
fast jag oftast var inbjuden och välkommen dit
den stjärnexplosion av glädje som skapades av
tills jag finner dig
förvissade mig om att mitt liv är det allra bästa
att de sagor jag skriver egentligen är spådomar
de explosiva tackkramarna som jag ännu erfar
var beviset på att jag inte behövde cykla förbi
att jag redan fanns i den famnen jag ville vara
att jag finns hos dig

Aj!
en geting letade sig in i mitt fönsters persienn
med ett tunt finpapper hjälpte jag den ut igen
så att den mer nektar kan samla till sin kupa
såsom jag gör åt mitt hjärtas drottnings dröm
fast jag vet att snällhet oftast stinger som tack
smärta som jag i evighet kan stå ut med för att
få möjligheten att känna hopp om att få chans
att få uppleva en liten stund i hennes famn igen


Nää
jag vill inte hitta en stund
då du är fastkedjad och inget kan neka mig
jag vill finna en stund
då du får precis som du vill
och jag får stå kvar för att ditt hjärta vill det




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar