lördag 15 juni 2013

Sol


Mina fötter är blöta
min väg dyngvåt och lerigt
mina tår är stelfrusna
och min kropp nerkyld och sur
men mitt hjärta är uppvärmt
av den eld du en gång tände inom mig
en värme som jag nu försöker
dela med till så många andra jag bara kan.


Dina ögon är vackra
de vackraste jag sett
det är inte bara desss färg, form och glans
det är den glädje de skapar
den själ som de visar de lyckliga som in i dem fått titta


Pappa, pappa. Tack för de 50år vi känt varandra. För att du en gång skänkte mig just liv, givit mig kärlek, och finns kvar än. Jag sänder dig all den kärlek en son kan ge en far på hans 80års dag. Må resten av ditt liv kännetecknas av det du är värd, frid, kärlek och glädje.

Elever och kollegor på Björnåkerskolan Burträsk. Tack för det halvåret vi känt varandra. För den tid ni skänkt mig, lyssnat på mig, ni finns för alltid kvar inom mig. Jag sänder er all den kärlek en lärare kan ge er på er avslutningsdag. Må resten av era liv kännetecknas av det ni är värda, frid, kärlek och glädje.

Vackra, vackra sol. Tack för de år som du låtit mig sola mig i din sagolika glans. För att du en gång skänkt mitt liv mening, givit mig hopp, och skapat den jag är idag. Jag sänder dig all den kärleken som finns inom mig, även om jag förstår att jag inget annat är än en svart fläck på din yta. Må resten av ditt liv kännetecknas av det du är värd, frid, kärlek och glädje.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar