onsdag 18 september 2013

Fantastiska Burträsk!

Idag var jag inne och handlade på konsum i Burträsk åt skolan. Och jag glömde några festisar på bandet i kassan. Kassören kom utspringande till mig då jag stod o packade in de jag kommit ihåg att ta med mig till bilen. O inte bara nog med att hon kom med festisarna, hon tog med sig min kundvagn tillbaka utan att fråga. Så underbart! Inte är det direkt varje dag man är med om sådant, o där i Burträsk är det självklart.


Då jag stressat skulle stänga uppehållsrummet innan jag skulle på en lektion, så bad jag en elev i 9:an att ge mig en kortlek som några andra elever glömt på ett bord. Han gick och hämtade den och gav mig den, utan att klaga, utan att säga t.ex. ”men det är inte jag som lämnat den där”. Jag blir så glad då folk gör saker så osjälviskt, utan knussel. Killen är värd all respekt.

Och så hade vi föräldramöte på skolan. Massor av föräldrar kom, de var väl informerade, engagerade och uppskattar det arbete som vi som arbetar på skolan gör för elevernas hälsa och väl. De märktes att de bryr sig om sina barn.

Eleverna i såväl de klasser jag har i Svenska o Engelska och alla som kommer till uppehållsrummet är hur trevliga som helst, o de blir artigare o mer belevade för varje dag som går. Känns så skönt att se att människor man bemöter med omtänksamhet och kärlek visar tacksamhet genom att själva visa och utveckla sina goda sidor, de gör mitt jobb helt fantastiskt. Även alla kollegor på skolan är riktigt trevliga och omtänksamma, de gör så man längtar till jobbet. Det är verkligen skönt att ha upptäckt att Burträskbor kan vara så braiga, att de bemöter alla så vänligt, att det kan vara så trevligt att vara där. Ta efter Burträsk exempel och ni alla kommer att må bättre själva inombords.



Leve Burträsk!

Denna bild är från i Våras då Björnåkerskolans elever firade Skellefteå AIK:s SM guld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar