måndag 12 januari 2015

I väntans tider


Det är väntans tider för Star trek fans. Nästa år, 2016  kommer nästa film, men om allt går väl så kan det snart bli en helt ny Tv-serie också. I några år har de jobbat med att ta fram ett pilotavsnitt av Star Trek Renegades. Avsnittet ska visas för CBS den 10 februari. Mer om det och trailers hittar ni i nedanstående länk. Tycker dessutom att filmmusiken verkar lovande, det verkar vara en bra blandning av nya och gamla rollfigurer som är med. kaptenen Leexa Singh har pondus.

 http://startrekrenegades.com/home/



Idag har varit bra, i princip allt går bra, iaf allt jag kan komma på. Fast jag borde vara urtrött efter helgens sjåande så har jag fungerat, jag har till och med upplevt det som att jag fungerat bättre än normalt, fylldes av energi på jobbet precis som jag förutsade. Kommit ihåg en massa jag borde komma ihåg fast det är måndag, Jag hittade min borttappade mobilladdare, hade tappat den på golvet bredvid min arbetsplats, trodde att den smittat från min ficka på någon rast på väg till Stockholm i helgen. Dessutom blir jag så glad av att se hur bra det går även för andra, har så många glada och hoppfulla människor omkring mig, människor som ringer o berättar om positiva saker som händer. Alla jag har mött idag har lyst som solar, både gamla vänner o nya bekanta. Det finns ingen som jag inte unnar lycka, och att få höra när det går bra för någon, att t.ex. mina elever försöker förverkliga det de vill, ja då slår mitt hjärta volter av lycka.
Allt de här positiva låter kanske lite som en klyscha, men jag upplever att det är och ser ut så. Dessutom så finns det som en spänning i luften, som om något riktigt skoj är på G, det låter nog mer som någon form av magi, men så känns det iaf inom mig, och som vanligt så väljer jag att njuta av känslan, magi eller ej.

Imorgon så börjar jag Yoga, kropp o själ kommer allt mer igång, jobbar med engelska dialoger, Svensk satslära, grammatik, etik och en Mr Bean text på engelska på jobbet. Eleverna rockar. Nästa helg blir det o jobba på kiosken, och jag har många möten med vänner och andra fantastiska människor inbokade framöver. Kram på er!

PS. Bara för att jag känner mig så glad, så vill jag länka er till den här låten.

https://www.youtube.com/watch?v=6KilEc_2Ksg&index=2&list=RDpld0SfMx4BE

Ser fram emot att få se filmen The Best of me.


1 kommentar:

  1. Jag blev separerad från min man för tre år sedan. Det fanns ingen kommunikation mellan oss. Jag fick rådet av familjer och vänner att släppa taget och glömma äktenskapet och gå vidare i mitt liv. Jag ville inte gifta mig med någon annan för innerst inne älskar jag fortfarande min man. Jag led så mycket av smärta och förvirring att jag läste en rekommendation på nätet om hur Dr Alaba återförenade ett trasigt äktenskap med hjälp av sina andliga krafter. Jag fortsatte att läsa så många vittnesmål om hur han hjälpte till att sätta stopp för skilsmässor och återupprätta människors före detta älskade och min tro förnyades. Jag kontaktar Dr Alaba omedelbart några minuter senare, han svarade mig och gav mig instruktioner om vad jag skulle göra, efter att jag uppfyllde kravet två dagar efter ritualen förändrade besvärjelsen mitt liv runt min man som inte pratade med mig. Två dagar ringde han till mig mitt i natten och grät och bad om ursäkt att detta är demonernas verk, så jag är fortfarande förvånad över detta mirakel så jag förlåter honom. Nu är mitt äktenskap i balans. Dr Alaba-ritualen fungerade utmärkt och mitt äktenskap är starkare än tidigare, och ingenting kan skilja oss åt igen. Jag besökte så många webbplatser som jag letade efter hjälp, det var hopplöst tills jag fick kontakt med Dr Alaba, den riktiga mannen som hjälpte mig att återställa mitt trasiga äktenskap om du har ett liknande problem i ditt äktenskap, du vill att din man eller fru ska älska dig om igen. , Du har någon du älskar och du vill att han eller hon ska älska dig i gengäld, du har en utmaning i ditt liv, stavningsmallen av Dr Alaba är lösningen och svaret på ditt problem, whatsapp / viber med hans telefonnummer: +1(425) 477-2744, Kontakta honom idag genom att skicka ett e-postmeddelande till dralaba3000@gmail.com. Låt inte någon ta din make ifrån dig.

    SvaraRadera