söndag 26 april 2015

Du är drömmen!


Det är som lite nervöst nu. Är på g att starta företag, ansökan är inne hos bolagsverket nu. Dessutom närmar sig utgivningen av min nästa bok . ”Skriv din dröm” 
Det är en drömskrivkursbok. Boken innehåller 10 nya noveller  som är exempel på hur man kan beskriva sina drömmar, Dessutom 10 utmanande dikter. 
Men sist men inte minst finns i boken möjligheten för dig att lära dig att i tio steg beskriva, formulera och utveckla dina drömmar.
På ett sätt kan man säga att en del av boken blir skriven och författad av dig. Och inte bara det. Då du beskriver dina drömmar så kommer du att kunna uppleva dem under ditt skrivande. Dessutom blir skrivkursavsnitten, om du väljer det, en början på att förverkliga drömmarna. För beskriver du dina drömmar och olika vägar att nå dem har du redan målat upp sätt som du kan realisera dem på. Idéer som du sedan kan försöka sätta i verket. Du kan lära dig att känna igen möjligheterna till att uppnå dina drömmar i framtiden och fånga dem då de dyker upp. Du kan använda min bok som värsta drömfångaren.
Får dina vänner reda på vilka dina drömmar är så kanske de har möjlighet att hjälpa dig, eller kan ge dig tips som kan hjälpa dig. Vem vet vad din visualisering av dina drömmar kommer att dra till sig för möjligheter att förverkliga dem. Visualiserade och uttalade drömmar kan få ett ja.

Med min skrivkursbok i hur man beskriver sina drömmar så gör du dig själv till ett redskap som kan förverkliga dina drömmar. Det blir du som blir drömmakaren, du blir din dröm.

Så om nu inte mina 10 nya dikter, varav en är en ny drömvariant av dikten som blev populärast av mina i diktsamlingen "Ögonblick", ”Bara så att du vet” räcker för att du ska läsa boken. 
Om nu inte mina 10 nya Good feel noveller som alla är fyllda av möjligheter är nog för att du ska införskaffa "Skriv din dröm". 
Så borde väl möjligheten att få skriva din dröm, uppleva den, förverkliga den och träffa din dröm, du, den positiva glada du som ser möjligheter att förverkliga dina drömmar, vara en extra krydda. För du är drömmen.

Snart är din dröm sann
upplev
förverkliga
och skriv din dröm
snart utgiven av Faun förlag








Ps: Har du inte läst min första roman "Släpp mig fri" eller diktsamlingen "Ögonblick" i vilken jag är en av tre poeter i, beställ dem från faun förlag. http://www.faunforlag.se/?page_id=676
Dessutom som extra bonus är nästa diktsamling med arbetsnamnet "Ögonblick 2" på g, min diktkollega Roger Nilsson gör ett häst jobb, och min historiskt baserade fantasi/lajv trilogi (ev. Tetralogi eller Pentalogi) har kommit långt på väg (Filosofens döskalle, Filosofen, (ev Filosofens resa), Upplysningen och (ev Filosofen återförenas)).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar