torsdag 28 augusti 2014

Under ständig rörelse!



Det vi är och var vi står är under ständig rörelse och i relation till andra. 



Det viktiga är inte var vi kommer ifrån, vad vi är eller står utan åt vilket håll vi är på väg eller vill i relation till andra. Hur vi vill, på vilket sätt och åt vilket håll vi drömmer om och försöker att resa vidare på.

Hur vi förhåller oss till andra påverkar vår resa, öppnar och skapar eller stänger och förvillar. Om vi låter vårt inre ljus stråla på andra och genom molnen så blir stigarna ljusare och valen lättare, det blir enklare att undvika att gå vilse. Men än vad vi väljer så kommer vi en då att fortsätta att vara under ständig rörelse och förändring i relation till alla och allt annat. Så ta det tillfället i akt som livet ger och låt ditt hjärta och dina drömmar påverka den rörelseriktning som du är på väg in i din framtid efter.



Drömmen om ljuset, hoppet och kärleken är ett attraktivt vägval (tycker jag, vad tycker du?).

6 kommentarer:

  1. Har bara en fråga angående din bok, köpte den för ett tag sen och undrar om msn konversationen i början av boken typ, var det du som skrev msn-konversationen? hur gammal var du då isåfall? tack på förhand!:)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej Anonym!
    Tack för att du köpt min bok o läst den, det värmer. MSN-konversationen är mellan den vuxne Lars i boken och Angiel. Om jag ska tidsbestämma den så är den mindre än 10 år gammal eftersom det är ganska exakt 10 år sen jag chattade för första gången.
    Så även om inte allt som sker i boken ligger helt rätt i tid, i enkom och eftersom allt som sägs o skrivs inte är helt autentiskt både naturligtvis på grund av de spratt som minnet ibland ger oss och för att ingen ska bli utpekad på riktigt, vill inte peka ut någon, tvärtom jag vill alla i boken mer än väl. Det är inte bokens mål att peka ut eller hämnas, bokens mål är att få fram budskapet att om någon är utsatt för mobbing så är det åtminstone större chans att förhindra mobbingen om man berättar det. Något som huvudpersonen i boken inte gjorde förrän den blev vuxen o på det sättet blev släppt fri. Den vuxna delen i boken är till för att visa på vilket sätt mobbing kan påverka den utsatte hela livet, i detta fall så blev huvudpersonen livrädd för kramar o kärlek. O den minsta antydan om sådant gjorde honom livrädd, för att han skulle bli mobbad, även om han inte förstod att det var därför (tyvärr så är det sant att jag blev så).
    Så då det gäller om jag skrev MSN-konversationen är svaret delvis ja, att det är baserat på chatt jag haft. O ålder, på mig var då ca 42-47. Men det finns fler aspekter med chattet, då det gäller ett par av dem så finns gåtan i namnet Angiel. Hoppas mitt krångliga svar sa dig något.
    Ha det hur bra som helst /Lars Granlöf

    SvaraRadera
  4. Oj så inspirerande! Kämpa på Lars din underbara människa, älskar din bok och jag har själv varit i samma båt! Hoppas att du skriver en till bok annars får jag bara fortsätta läsa din blogg! Ha det ännu bättre!

    SvaraRadera
  5. Jag väljer också att vara anonym just för att vi inte känner varann så känns bättre så, ha en trevlig kväll:)

    SvaraRadera