söndag 18 januari 2015

Typ lyckliga dagen!


Vaknade hur lycklig som helst i morse. Dessutom var jag mer än pigg. Detta medförde att jag har varit effektiv, men inte bara så där plikteffektiv, jag har även roat mig. Åkte på badhuset. Simmade, dök, mediterade i bastun, ångbastade, låg o njöt av livet i bubbelpoolen och på spaavdelningen. Noterade att jag gått ner tre kilo sedan jag vägde mig sist (vilket är typ ett halvår sedan, minns inte riktigt). Jag har inte direkt bantat, så lite konstigt är det, men det är väl positivt, så det är väl bra.
Men vänta nu, jag har ju faktiskt kommit igång med träning, jag började ju yoga i tisdags, har gjort en del armhävningar o situps i några dar. Sen så simmade jag ju faktiskt en bit idag, och dök. Under min Canaria resa så gick jag bortåt en mil de flesta dagarna. Men ändå så tycker jag att det är för tidigt att det ska visa sig på vågen.
Vem vet, att jag är så lycklig kanske påverkar även vikten. Idag var jag med om en sjukt skoj grej. Pratade med en av de grannar jag har som bor här i kvarteret. Vi pratade om lärarrollen och dess framtid. Då vi pratat klart så vände han sig om emot mig en sista gång och sa han att han fått höra att jag var bra lärare och att jag dessutom är trevlig, i min förvåning så han jag inte fråga upp vem. Men samtidigt, eftersom han inte sa vem som sagt det så ville han väl inte säga det. Alltså, någon pratar om mig bakom min rygg. Jag får nog justera lite grann det jag säger om att prata bakom ryggen till mina elever. För att få höra att någon eller några pratar väl om mig bakom min rygg var verkligen trevligt. Solen sken starkare på mig en stund, och det kan ju vara trevligt att gå omkring o fundera lite över vem eller vilka det var som sagt så.
Nu har jag lagat och ätit god mat, funderar på om jag ska spana igenom burken o titta om det finns någon spännande film att se på. Sedan ska jag läsa lite ur Michell Phillips boken jag lånat idag.

Ha det så bra även ni. KRAM!



PS På tal om burk. Jag söker en sådan där brödburk med neddragningslock, typ 60-70 tals stil. Då man är singel så hinner man sällan äta upp ett helt bröd, och med en sådan burk så hinner man kanske med några skivor till. Skulle vara roligt med en som har fint mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar