onsdag 23 februari 2011

Den 23 feb

Vet inte om jag ids att be om förlåtelse för att jag inte skriver här varje dag. För att jag inte rapporterar allt som händer i mitt liv. Det skulle bli typ en hel roman varje dag, dock i helt olika genrer. Genrer, vilket dumt ord, ids inte leta reda på stavningen, om jag stavar rätt, fast jag är litteraturvetare o borde vara expert på dem alla.

Inatt drömde jag att min son Andre blev sjuk på en ö borta på Fillippinerna, de var en skitkonstig sjukdom som typ näsatan ingen får, Här i Sverige så fanns ingen som kunde bota honom. Möjligtvis någon läkare i Sovjet. Jag var helt plötsligt där min son var, alltså på Fillippinerna, de är bra med drömmar för då kan man färdas dit man vill i drömmen utan onödigt långa resor (även i dagdrömmar, bra va?).
Då så låg jag i en säng. Min Son stod helt plötsligt upp men föll dubbelvikt över mitt bröst. låg på mig. Jag trycktes fast i sängen. Andre är snäll o frågade om de går bra, o jag svarar ja fast jag nästan kvävdes, men samtidigt så känns det gott att jag kan ge honom den tryggheten.
I en scen en stund senare så får jag ett grönt papper från en läkare på vilket de står. " I drömmar betyder öar död" Jag blev skitarg, hur kan någon läkare ge ett sådant papper till en orolig föräldrar.
Då jag vaknat slog jag upp vad ö symboliserar. Det betyder enligt drömböcker. Kommande ensamhet och/eller isolering. O död betyder faktsikt en ny start i drömmar. JA HUR SJUTTON SKA MAN TOLKA DET. Blää, ibland blir jag arg på mina drömmar, både de jag har under natten o under dagen.

Ibland då man vill vara snäll o hjälpa någon som ber en om hjälp så lyckas man inte. Lyckas inte få den man hjälper att förstå vad man menar. Men man får väl försöka vara glad för att man försöker vara snäll, o hoppas att de är uppskattat.

http://www.youtube.com/watch?v=XBHj8ko_rfI&feature=related

Det är länken till en Lena PH video, jag tycker hon har gjort många bra låtar genom åren, att hon har en bra röst. Många är irriterade på hennes kaxiga attityd, jag tycker att hon verkar ha självdistans, det är svårt att driva med sig själv. Andra är irriterad på hennes sexuellt utmanande scenframtrådande, t.ex. i helgen som var på Melodifestivalen, men det gör väl inte hennes musik o röst sämre? O även om ovanstående låt kanske är banal typ den jag nedan länkat, så finns där något som känns. Så snälla låt mig gilla dem.

http://www.youtube.com/watch?v=iqD5KEWa3_g

I helgen blir det Rockabilly i Skelleftehamn. Hoppas att de ska bli skoj, men är av någon anledning rädd för att jag ska få stryk. Tänk att barndomens spöken ska måsta stanna kvar, det finns väl tillräckligt med spöken i vuxen ålder. Snälla Terry Evans hjälp mig att fördriva dem.Ta inte min mössa!

Studiehandledningen till min bok "Släpp mig fri" är nästan klar, jag är klar o Sivert på faunförlag har gjort världens finaste omslag. Även då det gäller diktboken Ögonblick så är den nära klar, Jag är helt klar med allt jag skall göra, dikta o så. Mina fantastiska kollegor är nästan klara o.

Avslutande skrivkursen i Berättande skrivande jag varit ledare för igår. Gruppen har varit fantastiska, både deras texter o personligheter har berikat mit liv yttligare.

Döda poeters sällskap- och levande som jag är mötesansvarig för är också suveränt, att de finns så många fantastiska poeter i vår stad är otroligt.

Kursen i Socialt entrepenörskap som jag går är full av många fantastiska människor från hela vår jord som ger mig så många nya fina insikter, delar mes sig så mycket livsvisdom. Min affärside är solklar, förutom då mig själv.
Imorgon tar vi an marknadsföringen, o ja snart är det dags för berättarfestivalen. Undrar om jag ska gå på opera snart eller om jag ska åka till amerika, leta reda på en grotta, leva på en kaka. Ja jag är nykter.

Teatergruppen jag är med i, Desperados har fått några nya spelningar o i morgon ska vi träffas o skriva en liten förlägning av pjäsen.

Köpt om symboler, hoppar på där det är minst risk att slå sig, ja var är det? Vad är det du vill? Jag ska nog klättra så akta er, för jag ska vara äckligt snäll, vänta bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar