måndag 11 juni 2012

Livet är verkligen upp o ner.


Ena dagen händer något positivt, nästa dag något negativt. Dessutom så är livet fullt av aktiva dagar, händelsrika dagar.


Jag har verkligen varit med om mycket denna vår, o de senaste dagarna, både sådant jag vetat att de skulle hända o sådant jag inte alls såg att det skulle komma. Det var en som sa till mig att denna vår skulle vara full av starka känslor, så har det verkligen blivit, o så blir det ju då det händer mycket. Men vissa upplevelser som känns som att de var helt onödigt att de uppstod hade jag ju verkligen, verkligen velat slippa. Men det som skett går inte göra något åt, bara kämpa vidare för att resten av mitt liv ska bli så bra som möjligt. Jag ska fortsätta att leta efter stigar som gör att min dröm får åtminstone en liten chans.

O vidare så händer det massor framöver, den här veckan är det imorgon tisdag cykelutflykt till Boviken på skolan, hoppas våra elever får roligt även om det är en dryg cykelfärd. Det är även generalrepetition på teatern på tisdag, inför publik, jag har dock inte har bjudit in någon, så den platsen står tom, är ledig. På onsdag är det utklädning på skolan, jag ska råöverraska. På torsdag så är det fullt kör på Ursvikenskolan, tåg, lekar o skoj med skolans fantastiska elever. På fredag först skolavslutning sedan ska jag för första gången delta i drakrodden på kvällen, kom o heja på mig. På lördag blir det Boden, V75. På måndag börjar jag att jobba på kiosken o på tisdag så blir om allt går som planerat besök på Rönnskärsverkens museum för att inleda arbetet med artiklarna jag ska göra till dem. Dessutom lär det nog ske saker jag nu inte har någon aning om, må de vara åt det positiva hållet.

Dessutom ser det ut som hela sommaren är mer eller mindre inbokad, mkt jobb, kanske en del skoj, eventuella ett speciellt uppdrag, ett sådant som är med på min 100 saker jag vill göra i mitt liv lista o.s.v. Vi får (eller åtminstone jag) hoppas att då jag summerar sommaren så är det de positiva upplevelserna av händelserna som dominerar. Att jag får chansen att visa mig från min bästa sida, att jag får känna mig riktigt glad pågrund av att något jag verkligen vill ska ske sker, ja kanske t.o.m. får åtminstone ett litet hopp om att en liten del av de jag av hela mitt hjärta vill kan ske lite grann iaf.

Amen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar