måndag 27 augusti 2012

När en känsla är ovillkorlig


Denna helg har varit speciell. Det har hänt mycket och jag har haft det både kul och lärorikt. Spaggetti och köttfärsås på fredag. Surströmming på lördag. På söndag glömde jag visst bort att äta.
Det har visat sig att människor har behadlat mig bättre än jag trott, men även att till och med att samma personer ibland är lite otänkta. En del har jag haft anledning att oro mig för, andra bli glad över för att de gjort bra saker.
Har verkligen fått sådant bevisat i flera olika situationer denna helg.

Det är härligt att inse att de som sker kan lära en så mycket. Men också att inse att oavsett vad olika männsikor gör så kan man inte låta bli att tycka om dem i alla fall. O då är ju omtyckandet ovillkorligt, o de innebär ju att omtyckandet är äkta.

Tack alla underbara människor för att ni finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar