lördag 22 september 2012

Den smärtsammaste av dikter

Det är lätt för mig att säga att jag är den som du under dit liv kommer att träffa som älskar dig mest,
för jag är helt övertygad om att det är så.

Men jag kan faktiskt också påstå att jag är den du under dit liv kommer att träffa som bryr sig mest om dig i hela evigheten.
Det är min övertygelse.


Nu vet jag att det inte påverkar dig ett dugg, för jag är den som du bryr dig minst om
iaf den som du är mest rädd för att någon annan ska tro att du bryr dig om.
O att jag därför är den som du därför tycker dig kunna offra först i alla situationer,
för mer värd är jag inte för dig,


Men oavsett hur ont det faktumet gör inne i mig.
Förändrardet inte det som mitt hjärta skriker i ständig smärta om…

Att jag älskar DIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar