tisdag 25 september 2012

"We tell lies when we are afraid... afraid of what we don't know, afraid of what others will think, afraid of what will be found out about us. But every time we tell a lie, the thing that we fear grows stronger." ~ Tad Williams





Ovanstående innebär att vi inte bör bli arga på de som ljuger för oss, de ljuger ju för att de är rädda. Alltså bör vi då ge dem mer kärlek istället för misstro. Det är det enda sättet att få dem att en dag våga berätta sanningen om sig själv, o få bli älskade för den de är och inte lögnen om dem.

O i ärlighetens namn ber jag därför om förlåtelse till DIG som jag varit arg o ledsen på för att ljugit för mig o andra.  

Hoppas DU slipper vara rädd i fortsättningen, att du en dag kommer att vågar leva efter ovanstående device, o våga tro på att du blir älskad av andra även om de vet eller får reda på sanningen. 

Men du! Egentligen behöver du inte oro dig. Du är redan ovillkorligt älskad, oavsett hur du är, vad du gör, inklusive alla dina fel o brister, förmodligen av alla du vill bli älskad av, och såklart av mig. O iaf i mitt fall så kan inget som sker förändra det.  

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar