måndag 14 januari 2013

Om ytterligare en fantastisk dröm


Inatt drömde jag en dröm som inte bara var händelserik på många sätt, utan drömmen var dessutom fantastisk att få uppleva. Jag vaknade upp ur den med ett varmt inre, precis som igår då jag också drömde en fin dröm. Jag har inte hunnit skriva ner vad som hände i drömmen än. Men oavsett hur man kan tolka den så undrar jag om det inte kan vara så att drömmar ibland kan ha en annan funktion, helt enkelt att då vi behöver det så griper det undermedvetna in och låter oss uppleva något som är så trevligt att vi stärks. Det undermedvetna ser på något sätt att vi mår så dåligt att det inser att vi kan behöva leva i en fin dröm en natt.

Okej alla mardrömmar som de flesta drömmare ibland har kan ju peka på motsatsen.

Men vad jag säkert vet är att den dröm jag hade inatt var något jag behövde uppleva just nu, en dröm som jag är tacksam gentemot mitt undermedvetna att den gav mig.



Eftersom det inte går att ladda hem bilder från min dator längre för att publicera dem i mina inlägg pågrund av att de tagit bort den möjligheten om man bloggar här så publicerar jag än en gång en bild jag tidigare publicerat, det fast den inget med min dröm har att göra. Men fin är den. om än inte lika fin som min dröm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar