torsdag 7 februari 2013

En intressant observation (kanske)


Det är verkligen vackert efter vägarna nu då man är ute och kör. Det är bara lite synd att jag av någon anledning blivit mer bilrädd. Vet inte om det har med bilolyckan för ca 3 år sedan och att jag sedan dess kört lite bil fram tills jag köpte den nya nu. Eller om jag bara håller på att bli en sådan som gubbkör bilar, det är inte roligt då andra bilar ligger och nosar bakom en och bara väntar på att få köra om.
Då bilen lättar blir jag stel, det är helt klart jobbigt. hjärnan har ju en tendens att överreagera då vi blir tvärrädda, och ibland även då vi är rädd för något ständigt. Det blir som ett ständigt hot som hänger över våra axlar, en klump i magen. Och jag är alldeles slut då jag kört till jobbet eller hem.

Så även om det är oerhört vackert denna snörika vinter, så är det inte någon skön upplevelse att köra. Längtar till våren.

Om jag inte kommer att köra fast mig i lera förstås, som här våren 2002.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar