fredag 8 februari 2013

Jag vill att ni har det väl

Jag önskar er alla, alla ni som ska på party, på en skoj fest, att alla ni som ni träffar på någon kan, att ni kan lita på att de är snälla med er.

Jag hoppas att alla ni som ska på puben, ut o dansa, eller bara vill ut o träffa folk som ni möter, att ni träffar på sådana som är hyggliga emot er.

Jag vill att ni som ska på middag, sitta o prata med vänner, eller tar en bastu får göra det tillsammans med vänner som inte glömmer eller struntar i er sen.

Jag hoppas att ni som tar taxi hem tillsammans, som åker  i ett gäng, eller ska på en sådan där efterfest som jag aldrig varit på, att alla ni möter sådana som behandlar er väl.

Jag önskar att de som säger något snällt till er menar det o inte bara ljuger, att de som ni anförtror er till inte skvallrar o förstör för er, vågar stå för vad de sagt till er då andra tycker annat, eller hånskrattar åt er, att de som ni bryr er om försöker uppfylla era önskningar och att de inte är så stora på sig att de gör det som de tror att de vet är bäst för er, utan att de ber för er , försvarar er och agerar för att det ska bli som ni vill, som riktiga vänner gör.

Jag önskar att ni inte ska måsta vara rädd för att någon gör er illa, att någon ska mobbar er, kränker er eller till och med sviker er, inte kan stå för vad de sagt till er, höjer sin röst till ert försvar då andra attackerar er som riktiga vänner gör, att de inte ljuger om er,  för er, ljuger om vad som hänt och händer för att de är rädda för att de kan förstöra för dem själva, inte klarar av att vara ärliga emot er och andra, utan bara utövar den makt de har över er för att ni är snälla och inte vill göra någon illa, eller hämnas.


Jag vill att ni har det väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar