söndag 12 maj 2013

I'll Be Seeing You


Att jag nu sett The Notebook ikväll, igen, denna söndagskväll. Bara 4 dagar efter att jag grät mig igenom den sist, bevisar väl hur knäpp jag blivit? Men vadå? Noah skrev ju faktiskt ett brev om dagen till Allie i 365 dagar så...
Men på något sätt så kanske tårar som ändå vet om att de tårarna som kommer innan slutet av filmen är tårar som i all smärta är glada för att kärleken tillslut kommer att segra för Noah och Allie lindrar. De blir tårar som är lättare att uthärda än de tårarna som gråts utan något hopp om att få uppleva fler I'll Be Seeing You.


Videon; I'll Be Seeing You http://www.youtube.com/watch?v=cfc4AaKsqAU från filmen Notebook.





Videon; On the lake http://www.youtube.com/watch?v=4IdL-I12Zs0 från filmen Notebook.



Då jag tänker på sjön jag rodde på då det var som flest fåglar runt båten under mitt liv så blir jag lite galet snurrig. Sjöns yta var så spegelblank att både mitt flöte eller det bete jag lagt ut och försökte locka regnbågen med inte störde det minsta, vara bara en del av den vackra tavla de ögonblicken var i väntan på att jag skulle fånga skatten som då och då glimtade till nere i sjön. Sjöfåglarna gled fram på ytan likt magiska lyktor och husen från byn runt tjärnen speglades så klart på ytan att det var som att sjöytan var en port till en annan värld, paradiset, till en ljus framtid. Minns att jag tittade på husen och tänkte, så vill jag bo. Då jag sedan levat ett lyckligt liv där och blivit gammal så såg jag mig själv sittande i min rullstol på grässlänten mellan husen och sjön, tittandes på den rogivande ytan. Jag skulle få uppleva den friden!
Nu var det faktiskt solnedgång då jag upplevde detta, och det blev inte mitt öde. Men jag är glad endå, för den vackraste skatt jag sett i mitt liv och som jag unnar all lycka som går att få har faktiskt följt sitt livs regnbåge ditt och har förhoppningsvis hittat porten till sitt paradis där, funnit skatten som jag fick se en glimt av i sjön den kvällen.
Så då jag en kväll sluter ögonlocken för sista gången ska jag le och tänka på den kvällen. Vem vet, kanske kommer jag att då i min allra sista dröm få ro där igen, in i kvällsdimman på mina önskedrömmars sjö och få uppleva iaf en gång ett I'll Be Seeing You, få se min skatt vinka åt mig ett sista farväl till mig innan jag reser iväg genom den himmelska porten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar