fredag 24 maj 2013

Tolkning av min dröm


Ni som är mina trogna läsare kanske minns drömmen som jag la ut här på bloggen för ett par dar sen

http://slappmigfri.blogspot.se/2013/05/pojke-ovanfor-molnen.html


Har nu fått denna tolkning av Kristina Ryglert.

Vilken vacker dröm,linan är som navelsträngen till din barndom och ditt högre jag, du har verkligen en kontakt både med barndomen och ditt högre jag,och den åldern du pratar om är en känslig ålder när man är barn,det händer mycket och man är på väg in i den lilla tonåren,alltås första fasen till tonåren för att komma in i vuxenåldern så småningom,och där kan det bli en känsla av att man måste klippa ytterligare en navelsträng och finna sig själv,och man kan känna sig just lite upp och ner under den tiden,och det kan kännas lite skrämmande men samtidigt facinerande över vad man har för egenskaper inom sig och över vem man är och vart man är på väg inom sig i sitt växande till vuxen,sängramen är den jordade symbolen i drömmen,symbolen för att hålla sig förankrad i sitt privata liv och här på jorden,jag ser pojken du träffar som din guide som följer med dig,din inte intuition som säger att du kommer att lyckas ,lita på flödet,men håll dig samtidigt på jorden,i ditt sunda förnuft.


Måste säga att jag tycker att det är kloka råd just till mig. För jag har verkligen en tendens att flyga iväg då något sker som jag tycker är trevligt. För även om jag läst filosof, speciellt om just känslors betydelse och påverkan  o en massa annat som borde ha gjort mig klokare, så blir jag lätt i affekt då något trevligt händer. På ett sätt tycker jag att det är är rätt, för då något är trevligt så bör man passa på att njuta av det. Problemet med mig är nog att jag blir lite "för mycket" då. Som jämnt annars då det gäller det mesta annat också för den delen. Och det kan nog bli lite skrämmande. Men snälla var inte rädd för mig då jag är i sådan affekt. Jag är ju bara glad, vill ju bara väl. Tro mig!

För övrigt så drömde jag en väldigt vacker dröm inatt också. En dröm som har medfört att jag även vandrar in i denna dag med ett brett leende. Mer om den kanske senare. Nu måste jag till Björnåkersskolan i Burträsk, mina lärarkollegor väntar mig. Våra fina elever har ledigt idag.

Keep on smilling!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar