söndag 16 november 2014

En afton med romantiska filmer den 16 november 2014


      Har varit sugen på morötter länge så nu har jag slagit till o investerat, skalat o lagt fram.
      Nu ska de knapras som aldrig förr till de vackra romantiska filmerna:
      Groundhog day(Måndag hela veckan), Sleepless in Seattle (Sömnlös i Seattle) och The time travlers wifé (Tidsresenärens fru)...
      För trots att novembermörkret är på väg att äta sig in igenom mitt skinn så väljer jag att låta det lila, lila ljuset av hopp om att kärlekens sommar snart ska komma, lysa upp min tillvaro.
      • Lars Granlöfs foto.

      • Mer tårar än morötter blev det under Groundhog day fast jag käkade massor. Så fint det kan bli då de vaknar bredvid. Ja, och kanske har de rätt i att imorgon inte finns. Nu blir det duchbastumeditation med tända ljus innan det blir fler morötter, Sleepless in Seattle o The time travlers wife. Kram på er alla!


      • Både morötter och tårar är slut efter mötet i "Sleepless in Seattle" på Empire state Buildning i slutet av filmen. Måste nog få i mig lite mat och vätskeersättning innan The Time travlers wife, annars lär jag väl få både vätske och saltbrist innan denna kväll är över. Omfamning på er!



      • Alltså nu är jag helt slut, The Time travlers wife tog knäcken på mig, det har nog bildats permanenta tårkanaler nerför mina kinder. Tror inte direkt att de blir någon "Sömnlös natt på Brännan" inatt för mig  

      • Till skillnad från tidsresenären i filmen så har vi möjligheten att resa i tiden mer kontrollerat, vi kan när vi vill, minnas de vackra ögonblicken vi upplevt med våra nära o kära om och om igen, oavsett om de dör ifrån oss, eller om vi tvingas lämna varandra av andra orsaker. Vi kan när som helst välja att gå tillbaka o minnas det som var fint. Vi kan också hoppas på framtiden, hoppas på fler fina ögonblick att spara på i våran inre skattkista. Vi har det allt bra som på ett säkert sätt har förmågan att drömma oss fram o tillbaka till det fina när vi vill. 
      • Så sov gott på er o dröm om fina kommande ögonblick inatt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar