fredag 8 januari 2010

Dans...

Nu sitter många framför teven och ser Lets Dance. En massa människor som är glada för att få se dans. En massa männsikor som älskar att dansa.
Älskar att dansa...
Jag har älskat att dansa i nästan hela mitt, jag önskar att jag kunde få tillbaka den glädjen. Att tjuven som stal den vill ge tillbaka magin.
Jag är inte arg på dig tjuven. Förstår att du ville ha min dansglädje, den är fantastisk att ha, tro mig, jag vet vad du får uppleva, får uppleva när du blir ett med musiken. Jag unnar dig verkligen magin som den känslan ger.
Men snälla, lämna tillbaka åtminstone en del. Då skall jag berättande, viska, viska hemligheten till bara dig. Så att du får ha lika skoj som jag haft.

Jag står på ett dansgolv belyst av röda discolampor, speglat av spegelbollens halvmånar som själva snurrar yrt runt rummet och belyser mina discoboots.
Jag står här och väntar på att du skall bjuda upp mig.
För det är så det måste gå till.
Det är det enda sättet att dela, fördela, istället för att bara en av oss ska leva under lyckans strålkastarna.
Och vem vore jag om jag ville ha sagodansen bara för mig själv då jag kan dela med mig till dig och alla andra som vill delta i livets vackraste äventyr, dansens rytmiska underbara snurrar.

=)

=)




1 kommentar:

  1. sååå fint skrivet detta inlägg ang. dans. Vi som känner dig vet ju hur mycket du tyckte om att dansa å hur duktig du var på detta! Kram E

    SvaraRadera