torsdag 29 april 2010

Inte stressad

Forskningsrapporten om Kön och språket klar. Deklarationenerna klara utom Elins som jag måste skaffa en K4 till, dumma obligationer och fonder. Betalat räkningarna, bye bye löningen. Och har påbörjat arbetet med D uppsatsen.Lotr uppgraderar.

Fläkt uppsatt i lgh, kryddhyllan städad, planerat kanotlagarjobb och möbelförsäjning med pappa, kollat upp så han inte pappa är färdig för akuten igen även denna vecka. Elin har åkt på akuten med njursten idag också. Ett par bilder jag såg på kändes obehagliga, onda. Måste höra av mig till mamma om den planderade släktträffen som hon inte berättat om. Varför skall man ha pengar egentligen?

Drömde skitkonstigt inatt. T.ex. Att jag tjuvbodde i ett hus, spionerade också typ. Sprang fram och tillbaka i en massa gångar under stora hus för att komma till huset jag tjuvbodde i, tänk om de kom hem, tänk om jag blir påkommen.Var helt plötsligt någon form av ledare i något som påminde om en lajvstrid i nutid, räddade fiender ur en maskin som var på väg att rasa ner i djupet, hjälpte en räddad kvinna därifrån och till toaletten, helt plötsligt hade hon bara en kropp, inget huvud. Vaknade naken stående mitt på vägen i Göteborg, med ett täcke omvirat runt mig, och att jag inte minns vad jag gjort, blev rädd för att de var något hemskt jag gjort, blottat mig?.

NÄ jag är inte stressad. =)

1 kommentar:

  1. Usch vilken jobbig mardröm! Hoppas alla de dina frisknar till och att stressen avtar till nåt mer hanterbart läge! Trevlig Valborg önskar jag dig, trots allt som tynger dina skor just nu! MVH Cathrine

    SvaraRadera