måndag 14 maj 2012


Hej!
Inatt så drömde jag helgalet igen =)

Ett tag in i drömmen skulle jag sova i min bostad, såg inget av den, bara ut i solskenet. Utanför var allt jättehögt. En bro otroligt högt över vattnet gick över sundet från den sida jag bodde på till andra sidan, en bro som jag tidigare åkt över. Men ovanför bron fanns det en ny enorm kraftledning upphängd på silverfärsglänsande kraftledningstorn som var höga som berg. Jag var glad för att kraftledningen nu äntligen fanns även om det surrande ljudet kunde störa min sömn, trodde dock att jag skulle klara av att sova i fortsättningen.


I nästa scen är jag någonstans mellan där jag bodde o brofästet. En kompis som fiskar i en jätteliten pöl, o till min förvåning så fastnar hans krok på en enorm plattslems liknande fisk som låg på ytan, jag fattar inget hur den rymdes där för den var minst 4x4 meter bredd. Jag lyckas få min vän att benåda den, släppa den fri. Men sen då han gjort det plaskar en pinne till i vattnet o fisken börjar röra sig emot mig då jag går förbi, ser att munnen är enorm o inser att den skulle kunna käka upp mig, känner mig säker på att komma undan o springer åt sidan med fisken efter mig, o just då han eventuellt fångar mig vaknar jag.

Som vaken så kände jag mig inte rädd, faktiskt ganska glad, men dock lite som att fisken verkligen inte var tacksam för den hjälp jag givit den. O man undrar ju om jag blev uppäten eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar