onsdag 16 maj 2012


Inatt drömde jag att jag inte hittade till en stuga som några gamla vänner har. Hamnade dessuttom i en liten by på vägen som normalt inte finns där, husen var mestadels vita o låg ovanför en djup dal, ingen där visste var platsen där stugan låg var, kände inte igen namnet på platsen den låg i. O det ända jag var säker på var att vägen ner i dalen inte var vägen till stugan.
Då jag tillslut hittade vägen dit genom ett vit hus, o med hjälp av en annan väg, så kom jag fram. Men inga av mina vänner var där mer än på det sättet att de pratade i mitt huvud, ägaren gav platsen ett annat namn, ett namn jag aldrig hört förut, såg att de fanns ett hus till ovanför på en kulle, en kulle som en kyrka stod högst upp på. Jag gjorde lite som jag ville, minns inte vad, men jag gjorde det på ett sätt som man inte ska, en annan gammal vän pratade med mig vänligt då, minns inte heller om vad.

Min inte alls så genilaiska tokning är att jag inte har någon väg tillbaka till mitt gamla liv, men jag sänder drömen till en riktig tolkare o får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar