onsdag 29 april 2009

Föreläsningar stärker.

Solen skiner o jag är slut. Har idag varit på Medlefors och haft en föreläsning. Träffade en massa nytt trevligt folk. Även gamla vänner och lärare jag haft. Lajla min gamla gatgranne vännina från min barndom är Syo där, hon ser så glad ut jämnt. Det är skönt att se. Träffade förresten Roger där också, han var nog lite nervös då han pratade med mig. Kan han vara rädd för mig? Men jag var snäll och glad så han lugnande sig, skönt att se att han verkar klara sig bra. Man måste ta i beaktning på vad han gått miste om, livet kan vara grymt. Boa gick även där på skolan. Han hade så ont i ryggen så man kanske borde ha givit han massage. Men han är ju lite försiktig inför andra så det är bara att ha respekt. Gruppen jag förläste för var jättetrevliga. Åt lunch med Carina, hennes glädje över livet och hennes jobb smittar. Heja Medlefors Folkhögskola. Träffade också både Jens och Ann-Marie, mina gamla skrivlärare. Gamla och gamla förresten, de lyser som våren. Liksom de flersta andra där ute.
Var också uppe på ABF och pratade en stund. Trevliga engagerade människor är mer en regel än ett undantag där. Köpte en mjukglass på stan. Träffade fru Hillberg. Hon är också så glad, o även klok, har alltid tyckt om att diskutera med henne. Och sedan bjöd jag hem Sten-Olof på kaffe. Min gamle kompis sedan stenåldern ;) Ja usch vad social jag varit idag. Och klockan är inte ens 17. Får nog gå och dra täcket över mig en stund. Vara lite sur och vrång så det blir någon balans på den 29 april 2009. KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar