torsdag 30 april 2009

Står det stämplat i min panna

vad man ska prata med mig om? Eller förresten vad man inte ska prata med mig om men gör en då.
Åt räkor i sötsur sås istället för mjukglass. Fråga mig inte hur det kunde bli så, förmodligen har det något att göra med big bang. Så hur ska jag kunna förklara?
Håkan spelade på Bjerke. Erik var intresserad av kuverten jag köpte. Pär skulle till Umeå idag och ska börja praktisera på Max imorgon. Ja, då vet den initierade allt om min dag, hittills.
Satt en stund inne i kyrkan. Tände ljus och försökte lugna mina hjärtslag.
Tror att jag ska bränna korven ikväll. Får nog leta reda på en brasa som värmer kallburksfingrarna. I morgon kommer den första av mina gäster till helgen. Tomas från Sundsvall och hans 6-årige pojk. Skoj. Måste nog vila mig en stund nu. Dunk, dunk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar