onsdag 22 juli 2009

Den 22 juli 2009

Dröm
Drömde att jag kunde flyga. Har drömt det hur många gånger som helst. Men denna gång var det annorlunda, jag kunde flyga hur snabbt som helst. Flög på natten och kände mig glad och säker. Började hoa på precis samma sätt som jag och Benny gjorde till varandra då vi var små. Vi gjorde det för att det hördes bra på avstånd. Jag flög över ett samhälle och hoade, ut på en äng och just ovanför några poliser för att de skulle se att någon flög och rapprotera det till tidningen. "Den mystiska mannen som flög som stålmannen". I min säkerhet flög jag sedan ner mot ett inneställe och vakterna där, för att skojskrämmas. Men då flög helt plötsligt en av vakterna upp emot mig. Han visade mig sina tänder. Han var vampyr. Jag bakflög och gjorde blockeringar mer armen emot honom. Men min arm gick igenom honom som om han vore luft.
Vaknade
Hann inte bli rädd för honom. Konstigt att jag inte blev rädd. Men han var ju bara av luft. Armen gick igenom honom som om han vore ett spöke. Så kanske det är med min rädsla. Den är bara luft, ett spöke. Jag behöver inte vara rädd mer och kan flyga vidare emot soluppgången. =)
Det gäller förresten dig också. Inte behöver du vara rädd.
Stenne rapport.
Idag berättade Peter att Stenolofs värden har blivit något bättre. De planerar att väcka honom om ett par dagar på lassaretet i Paris. Hans syster o mamma åker nu ner så han inte behöver vara ensam då han vaknar. Skönt att höra. Hoppas inget tillstöter och han kommer hem snart så man får skälla på honom för att han gjort en orolig. Och krama honom välkommen tillbaka till livet.

Idag har vi varit ute för att plocka Åkerbär. De var inte riktigt mogna ännu. Snart. ;) .
Och nu har vi inlett en kväll av livsnjutning. Tapas. Parmensanost. Serranoskina. Bröd. Kammusslor. Vildsvinssalami. Söt chillifrukt. Pommandore. Konjaksmedvurst. Ron Miel. Sunrise camenere. Sangria. O kanske någon öl.
O kanske lite radiancerun senare på kvällen. Min guardian äro inte bara vackrast i lotr utan nästan starkast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar