onsdag 3 februari 2010


Berättelserna på insidan av den glänsande filten
som lindar in flickans kropp får ingen av er läsa,
ni får bara bländas av utsidans glänsandes glans.




Jag blir naturligtvis glad av att få höra att jag har hög IQ, och att jag har möjligheten att träna upp min intelligens ytterligare. Men vad som verkligen gör mig verkligen glad är att jag vet att det är mitt hjärta som jag allra helst vill träna.
Jag läser inte filosofi för att jag vill bli visare, utan för att träna mig i att agera så gott som det går i alla situationer.


Jag SMS: ar i runskrift, och på min blogg finns det grottmålningar,
chattar med blyerts, och på facebook skriver jag med vita fjädrar.
Till dig finns det jag vill förtälja inskrivet i min allra blygaste blick
skrivtecken som är sannare än allt som är inristat i hårdaste sten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar