torsdag 4 juni 2009

Bestämma över liv och död

Inatt drömde jag bland annat att jag fick lov att ta beslutet att en hund skulle dö. Den var dömd att dö av naturliga orsaker (plågades typ),och en annan hund sprang efter den och nafsade den i benet. Av någon anledning var det av någon form barmhärtighet. Fråga mig inte hur det går ihop. Tillslut så gav jag den jagande hunden tillåtelse att avsluta det hela. Jag nickade åt den jagande hunden. Den fortsatte att nafsa försiktigt i den andre hundens ben och tillslut så föll den ihop. Då den fallit ner på marken liggande på sidan så nosade den andre hunden på den och jag gick fram och strök hunden. Jag grät floder, och var så ledsen då jag bara kunde konstatera att den sakta gav upp andningen, drog sitt sista andetag. Jag är ledsen ännu... Mycket ledsen...
VILL inte fatta sådana beslut i riktiga livet, nej, nej, nej.

Har överhuvudtaget drömt konstigt på sistone. En massa konstigt resande. Mest med bil, men även gående och till och med raket. Ibland har det varit jag som rest, ibland någon annan, t.ex Åsa. Det har varit strul. Bilar har inte fungerat som de ska. Inatt var jag tvingad att fara åt flera håll samtidigt. Konstigt nog fixade jag det på något vänster???? Stressiga, starka drömmar.

Nu längtar jag efter en lugn, hoppfull och till och med gosig dröm.


Sov gott (ikväll alltså, för nu är han bara 20 i tolv på dagen), och dröm väl.


Skulle behöva semester. Men de får jag inte i år iaf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar