tisdag 23 juni 2009

Rikligt med bär vid min port

Idag ska jag till tandläkaren. O förmodligen förstöra min ekonomi. Tur jag är rik...
Men mina pengar är inte mina pengar de är dina. Jag sparar som sjutton hela tiden till dig.

Har varit riktigt slut de senaste dagarna. Värk o trött. Så kanske det blir då man åstakommit en del. Man slappnar som av lite.

Vi var i Eva-lena o Lasses stuga i Bälttjärn på midsommar. Mysigt var det. En liten oas i skogen (långt, långt,långt inne). På midsommardagen så jobbade jag på travet. Blev så trött. Hade tänkt dricka en öl efter men var inte ens i närheten av att orka. O, å vinna. Däremot på söndag blev de sex på v7. Inte så spännande som det låter med sex jämnt ;). Men 600 dock.

Har blivit beordrad att läsa romaner som utspelar sig i intellektuell 1700-tals miljö.
Jo, jo. undrar om denna blogg, om min och andra jag känners DAGBÖCKER kommer att räknas som intellektuell litteratur i framtiden.
Jag menar:
"Trötta, slitna, , arga, gå till tandläkaren, hur ska jag veta att jag valt rätt, dumma af, föräkringskassans alla regler, städar, dömd till en evig längtan, synd om mig, vad vill du, vem är du och hur tusan vet du det. Eller dagböcker som på något sätt försöker rättfärdiga handlande som skrivaren själv egentligen skäms lite över, eller ganska mycket, kolossalt mycket. Ska jag köpa mjölk. mata kaninen, rasta hunden eller bara lata mig. Vad är meningen med mitt liv? Var är du? Kom tillbaks du får inte lämna mig (En Fritorpstitel på låt som griper )".
O.s.v. i oändlig avskrivning. Ähh, jag tror nog att alla våra skrifter blir ett bra tidsdokument, men till vad som är intellektuellt räknas väl sådant som är skrivet om och av högutbildade, och dem emellan. Så även om vi är klokast, för de är vi väl ;). Så kommer det nog bara att räknas som pladder. Puss bedömare, de bjuder jag på, och det tror jag också att de jag känner gör de. För vi är iaf snälla. Så håll i er.
Jag har bär utanför min port.
(den titeln och avslutningen är allt något att bita i för er som tror att ni är intellektuella) try it

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar