torsdag 10 december 2009

ÅTMINSTONE MIN PENNA KAN VÄL FÅ GLÖDA

Hämnden är ljuv, vilket kvalifiserat skitsnack. IAF för mig. Jag får väl acceptera att det är ljuvt för en del andra människor, men så är det inte för mig. Då jag tänker tillbaka på situationer då jag upplevde att folk gjort mig illa, och då jag tänker på hur jag vill förändra situationerna. Vad tänker jag då? Jo, jag fantiserar ihop situationer, i vilka de tycker om mig. För de är ju de jag vill. VARA OMTYCKT. Vem blir omtyckt genom att hämnas?
Det finns faktiskt flera situationer som jag har kunnat få mer rätt än vad jag fått. Bara genom att berätta sanningen om vad som egentligen hänt. Vad andra gjort fel. Men jag har inte gjort det endå. Det hände i skolan, de har hänt i kompisammanhang, på arbetsplatser jag jobbat på. Och dessutom i situationer som varit riktigt viktiga för mig. Varför? Ja inte för att jag vunnit något på det (kan faktiskt inte komma på något sådant tillfälle). Men ska jag vara ärlig så är inte att ha rätt de jag vill, jag vill vara omtyckt. Och det känns fel att vara elak även genom att använda sanningen.
Nu tycker jag inte att det är snällt att vara snäll bara för att få något tillbaka, inte ens vänskap. Även om det är de jag vill,. Om du ger bort något för att få tillbaka något så är det inte genomsnällt. Om du hjälper utan att vilja få något tillbaka då är det helt snällt. Men det är inte ont på något sätt att åtminstone hoppas på att få ett leende tillbaka, det är mänskligt.

Elins leversjukdom spökar igen. Den har gjort det av och till sedan svininfluensan. Det är en av de mindre trevliga saker som händer som jag kan skriva om här. Hon och hennes mamma skall åka till Cran Canaria på lördag. Om hennes sjukdom tillåter att de kommer iväg så får vi be till gudarna att hon får må bra där.

Jag önskar er alla lycka, och att ni åtminstone kan få smaka lite på det ni vill.
Kom ihåg att: Är det så för er att det åtminstone finns en liten möjlighet att uppleva det ni vill så är ni lyckligt lottade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar