onsdag 3 mars 2010

Fördelen med fel





Om någon haft fel,
någon tagit fel om oss,
eller gjort något fel emot oss,
blir inget bra av att vi försöker bevisa att den andre har fel,
söker fel på den andre för att bevisa att den andre tagit fel,
göra fel emot den andre och tycka oss ha rätt att göra fel emot den.

Om man har fel om något
så kan man villkorslöst erkänna och glädjas åt att den andre har rätt.

Om man har tagit fel om någon
så kan man villkorslöst erkänna och be om förlåtelse.

Om man gjort fel emot någon
så kan man villkorslöst erkänna och försöka ställa allt till rätta igen.

Då kan felen bli till något bra,
istället för att för att få fortsätta att förstöra,
då, nu och fortsättningen.

Jag erkänner villkorslöst
att jag hade fel och glädjs över att du hade rätt

Jag erkänner villkorslöst
att jag tagit fel och ber om förlåtelse

Jag erkänner villkorslöst
att jag gjort fel och lovar att försöka ställa allt till rätta igen.

och hoppas villkorslöst på fortsättningen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar