lördag 27 mars 2010

Jaha, då mobbas det åt andra hållet...

Tydligen så har folk ringt hela natten och hotat familjen till den pojke som är dömd för våldtäkt hela natten. Det skrivs saker på nätet om folk i Bjästa som är fruktansvärda.

Ex, att alla i Bjästa är den värsta samlingen idioter, att Bjästa skall brännas upp och så vidare.

Snälla, sluta tänk argt. Och skriv inte alls då ni tänker argt.

Som ni säkert redan vet så tycker jag att behandling som den 14åriga flickan fått stå ut med går över alla gränser (läs mitt förra blogginlägg), det är faktiskt länge sen jag blev så upprörd. Jag har också blivit mobbad och vet vad det innebär att bli utsatt för lögner och svek. Men det ger inte mig eller någon annan rätt att behandla de som gjorde det, eller som blundade för det illa. Vi har lagar som bör användas. Pöbelstraff ansågs vara idioti redan på medeltiden.

Skärp er. Det är inte rätt att mobba och vräka ur sig lika hemska saker för att någon annan gjort det.

Om ni går med i en facebook grupp eller annan grupp där medlemmar uttrycker våldsamma ideér eller hat. Gå ur.
Är ni emot behandlingen av Linnea i Bjästa så bör ni inte göra likadant själva. Utifrån konsekvensen av era egna åsikter så är det inte rätt att mobba Bjästabor på samma sätt som de gjorde mot Linnea. SLUTA SKRIVA HATSAKER.

GÅ EJ MED I EN GRUPP PÅ FACEBOOK ELLER PÅ ANDRA STÄLLEN SOM BYGGER PÅ HAT, GÅ MED I STÖDGRUPPER ISTÄLLET: Stöd Linnea, hata inte Bjästa.

Nu är det dags att börja arbeta för ett mjukare samhälle, ett samhälle där vi bryr oss om varandra istället för att hata, misstro och göra varandra illa.

1 kommentar: