måndag 29 mars 2010

Vill jag visa mig?


Eller vill jag bara fingra lite grann på möjligheten?

Tänk så många gånger vi vill saker men inte gör något åt det, och sen blir det oftast inget.
Ibland undrar jag om inte många av oss egentligen vill kunna säga:
-Om jag hade försökt då hade det blivit som jag velat...
- Då hade jag blivit...
- Då hade det blivit vi...

Men efter som jag inte valde så (men oftast egentligen inte vågade (men de säger vi inte)), så blev jag bara den jag är/ blev det bara som det är...
Det är ju faktiskt det vi säger då vi pratar så.

Men valde vi verkligen som vi ville då?

Rädslan för att bli besviken verkar många gånger så stor att vi inte vågar pröva.
Frågan är då om vi mår bättre i framtiden av att sen kunna säga att det hade kunnat bli så om vi prövat istället för att jag prövade men det gick inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar