onsdag 10 mars 2010

Ibland händer saker i ens liv som verkligen förändrar allt. En del beslut går det att förutsäga att de skall ge effekt och man har själv beslutat i förväg att göra det som förändrar. Ex. flytta, köpa hus, o.s.v.
Ibland så kan någonting förändra allt som man inte har en aning om att de överhuvudtaget skulle ske, eller åtminstone inte att det skulle ha en sådan påverkan på resten av livet. Ex, att delta i något arrangemang, eller att inleda en konversation med någon.
På något sätt blir kanske bristen på kontroll det som blir rätt, mer rätt än de vi har kontroll över. Vi säger eller gör saker vi inte planerat, och får sedan leva med att det förändrar. Något som kan kallas för ett självformande handlande.

Faktum är att känslor ibland är så starka att vi inte själva kan bestämma hur vi mår, hur vi ser på våra liv.
Men jag har beslutat mig för att njuta då något är eller verkar bra. Nästan så att jag törs säga att jag hellre lever lycklig i en god illusion, än olycklig i en ond verklighet (även om jag föredrar snäll verklighet). Och jag har bestämt mig för att se möjligheterna med de förändringar som skett, som nu sker, och kommer att ske.
Leve livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar