måndag 28 september 2009

Eftermässbloggrapport

Sitter nu 07.30 på en bänk utanför bokhandeln på Umeå universitet. Lustigt. Jag som brukar besöka en bokhandel minst ett par gånger i veckan bara för att suga i mig atmosfären känner inget direkt behov av det just nu. ;)
Idag har jag grammalektioner hela dagen. Behöver jag berätta att jag är så trött så att jag inte har någon annat mål med dagen än att få den att gå så fort att drömmen om att få lägga sig ner i min säng och låta ögonlocken få som de vill snart blir en verklighet.
På tal om drömmar.
Hur många montrar var det egentligen som sålde böcker och metoder som lovade mig lycka. Som lovade mig att jag skulle få som jag vill, då det gäller allt som är viktigt för mig. Ja, allt. Skriv ner dina drömmar i vår bok och de kommer att förverkligas. "Men jag vill träffa Sokrates. levande" Läs vår coachbok och ditt drömyrke komemer att bli verkligt snabbare än du anar. " Men i mina drömmar så är det inte yrken som är det viktiga" Var dig själv, du är ett lejon "Oj, de visste jag inte om, mjauu, oj förlåt jag skulel visst ryta"Alla som läser denna bok kommer att få sina drömmars mål uppfyllda "Men om vi är två som önskar oss samma sak som bara en kan få???" Gud kommer att frälsa dig ifall att... Budda, Mekka o gudar jag aldrig hör talas om. O å andra sidan, Vi kan avdöpa dig så... Bry dig om dig själv... On and on and on...
Jag och en poet, Roger Nilsson skämtade om att vi skulle skriva en bok och försvara looserns rätt, att få misslyckas, att få ha det eländigt, vara rädd för att de ska gå åt skogen. Äta onyttigt och drömma mardrömmar. Inte för att det är det vi önskar varken oss själva eller andra det, bara för det att det var så överdrivet många "allt blir bra löften" böcker.

Du skulle ha varit där. Du hade haft lika skoj som jag. Jag lovar. Bakom varje hylla fanns en ny bok att upptäcka, precis som det varje dag finns en ny vän att hjälpa. (Ooopsss, är jag likadan som de där positivgurna ibland, jo kanske(Kram))

1 kommentar:

  1. Hej Lars!

    Tack för en trevlig stund och goa skratt!
    Jag hoppas att din höst blir färgsprakande
    och solig.

    Med varma hälsningar "Ett glas för mycket".

    SvaraRadera