fredag 16 oktober 2009

Ja kanske är det så...

Att historia kan bli vad som helst i efterhand.
Just nu börjar idol och de har MJ som tema. MJ är Michael Jacksson. Gud så onödigt att jag skrev MJ eftersom kände tvingad att förklara vad MJ betydde.
Läste en blogg då han dog. Som intygade om hur mycket MJ betytt för personen. Om inte jag minns fel så hade den personen flera gånger fnyst år just MJ tidigare. Kanske det dock var ett normalt beteende från den personen, att ljuga för att passa in. Jag har flera minnen av hur annorlunda bilden av sanningen blivit då någon vill passa in eller för att få som de vill.
Jag tycker inte att någon som ljuger medvetet eller modifierar sanningen för att de ska bli bra för dem är onda, det kanske är osäkera (därför kram, du är bra, tro mig). Men att ljuga innebär att man drar på sig en svårlöst karma (utan att hänvisa till Buddistiskt karma). Just eftersom om man ljuger så måste man för det första vakta sin tunga så man inte råkar försäga sig, och DÖLJA det som verkligen är sant, hålla sanningen på sådant avstånd att den inte kommer fram.
ETT TIPS till just DIG:
Berätta sanningen, LÄMNA lögnen nu, för sannigen kommer att komma fram. Inte på det sätt du anat, utan i nya förklädnader. Ett ordspråk: Om du flyttar så flyttar inte människorna med dig, men demonerna har du själv tagit med dig i resväskan.

Å, vad jag önskar att alla och speciellt DU slipper detta problem. Även om du är skyldig.

KRAM

PS. Snälla, pröva på att vara snällare så skall du får se på under. Även om jag av egen erfarenhet inte upplevt att snällhet lönar sig. Men det får hellre stå på min gravsten. "Han var snäll", än att "han var framgångsrik". Iofs, så får det faktiskt, i alla fall i mitt fall vara så att sanningen inte kommer fram ifall det gör andra lyckligare. Och då blir jag inte ett offer, utan den som blir mest lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar