måndag 10 december 2012

10 decemberljuset


Vad vill jag belysa idag, eller kanske inte belysa.
Det utan frågetecken fast de är frågor som du kanske nu märkt…

Tända ljus som bländar,
men som bara värmer,
skapar värme o ljus som består
o inte bara för mig utan för allt och alla.
Vill tända en öppen spis i ett hem som alla får plats vid
utan att elden ska måsta bli så stor att den allt eldar upp
eller något som för någon svider eller hettar.
O även jag vill få plats vid brasan
utan att jag ska behöva vara rädd för att bli bränd.
Jag vill kunna sitta där med alla er som jag tycker om.
Jag skrev ALLA
och med alla så menar jag ALLA
ALLA UTAN ETT ENDA UNDANTAG.
Vill inte att någon ska bli utlämnad
oavsett orsaker som kan finnas
och jag vill VERKLIGEN att även du ska sitta där med mig.
MED MIG
flamma
Ja då, ja först då så tror jag att den verkliga värmen,
den som värmer oss alla kommer att belysa



                                                              Frid, Fred, Frid.


...o Gud sa, brinn ej upp och sen så skapade han tårarna för att släcka elden.



...o Gud sa, brinn ej upp och sen så skapade han tårarna för att släcka elden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar