måndag 17 december 2012

17 decemberljuset


Oj, det är visst idag det är den 17 december, det var inte igår. Mhh, men lika övertygad kände jag mig ju igår. Kanske skulle jag passa på o fira den 17 december imorgon också ;)
Oj, oj jag måste vara den knasigaste av de knasiga, den mest förvirrade av de förvirrade, men en sak är dock säker, jag är den som är mest mig iaf, för där har jag ju ingen konkurrens.

Igår gjorde jag något jag aldrig gjort förut. Jag var på juloratorium. Först var det en musiklärare som heter Kurt på Norrhammarskolan som tyckte att jag skulle dit eftersom jag gillar vacker musik, han var barytonsångare på Juloratoriumet. Sedan övertalade min snälla vän Doris vars syster var mezzosopran mig att komma dit. O jag ångrar mig inte en sekund. Det var så vackert, så stämningsfullt. Nu har jag alltså gjort ännu en fantastisk sak som jag inte ens hade någon aning om att det skulle var så fint. Tänk, denna december har jag badat i tunna på medeltidsfest, varit med på en trumresa, yogaavslappning, o nu detta Juloratorium. O i november var jag på Trollflöjten på kungliga operan med min älskade barn. Så mycket fantastiskt o dessutom nytt de händer mitt i allt,

Julatoriet på Sant Olofs kyrka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar