tisdag 18 december 2012

18 decemberljuset.


Få se då är det den 18 december. Jag känner mig ganska säker, ja helsäker. Om nu tid finns. 17 var igår, o för mig i söndags också (för att förstå läs gårdagens blogg). Men alltså inte idag, nu. Om det inte är så att vi är en del av big bang än. För vissa teoretiker hävdar att innan så stod tiden still och att då det small så är tiden en del av det som rusar iväg åt alla håll. Och då kan man ju tolka det som att all tid som skulle komma att ske redan fanns där inne och existerade hela tiden. Och hur vet man att just de nu jag upplever nu inte är det nu som är där, samtidigt som alla andra nu? Hjälp vi är fångad i tiden på samma plats alla tillsammans. O är det så kan det ju vara även den 17 än nu, o de för oss alla. Phu jag är nog inte så galen iaf, eller????


Nä nu låter vi den 18 få lite plats, gör jag mig klar att fara o hjälpa mina elever att bli bättre på att stå på scenen, elever att läsa o skriva svenska. Mina skrivelever på kursen ikväll att skriva. Så den 18 jag tar emot dig o de händelser du har med dig öppna armar.

Fast i tidens träsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar