fredag 14 december 2012

14 decemberljuset


Igår Lucias ljus mig belyste
och ett ljus gick upp
ibland måste nog saker ske
för att ljuset ska tändas
och insiktens ljus belysa

Vill inte ha något som inte mig ges med vilja, för då är det ju inte äkta.
Att få kärlek, vänskap eller hej som inte mig vill givas medför ju att jag får leva ett liv utan att i sanningen bli älskad, omtyckt eller uppmärksammad.
Liknande har jag sagt så många gånger, påpekat att jag sett så många ex. på att många måste leva på ett sådant sätt, bli behandlad så.
Därför måste jag rannsaka mig själv och göra allt för att jag inte ska bete mig likadant, försöker tvinga fram det jag verkligen vill ha, försöka se och inse om och när jag beter mig på det sättet och sätta stop för det. Sluta med det!
Be om förlåtelse för då jag betet mig så och i fortsättningen inte bete mig så.
Bara göra vad jag kan, be och önska att jag äkta kärlek, vänskap och hej får som till mig vill ges.


Norrhammarelevena bjöd igår på en lysande ljusshow.
Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar