tisdag 11 december 2012

11 Decemberljuset


Sökte först ett jobb i Skellefteå
och sen ett till
staan
fler i Piteå
och ett i Umeå vill af att jag ska söka
tvekade om ett jobb i Luleå för om jag får det så måst jag åka omkring
I Norrbotten o Västerbotten
Västerbotten suck
jhooo

Sen sökte jag en lärartjänst i Borlänge
på vischan
en folkhögskola
o så tänkte jag
varför inte söka ett jobb på Sundbybergs folkhögskola också
assåå

o så hittade jag ett jobb i Tallin
sökte ett i USA
kanske på prärien
taŋyáŋ ománi yo/ye / po/pe

På månen hittade jag inget, speciellt på nymånen
letade efter jobb på Kronos, Klingons hemvärld
världen där strid är heder
petaH!
Eller varför inte söka jobb som Borg
vara uppkopplad till en Highmind
inte tänka
slippa känna…
resistance is futile prepare to be assimilated

Hittade inget om Lothlorian på platsbanken
denna vackra sagoplats där till och med skogen är ljus
men det är klart Lothlorian finns inte
precis som alla andra vackra sagor
Mae govannen nildë



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar