söndag 8 november 2009

Din vänskap är värd att kämpa för

Jag har bestämt mig för att alltid kämpa för att förtjäna din vänskap.

Att få vara en person som du utan tvekan placerar på din lista över vänner, och som du stolt hojtar till om, ”Han är min vän” än i vilka sammanhang du hamnar i, är det högsta av mina mål, det som kallas lycka. Oavsett vilken vidd denna vänskap kommer att få i framtiden så är de ovanstående en mininivå för mig som jag aldrig kommer att sluta att kämpa för.
Jag skall uppnå detta genom ärliga och schyssta metoder. Jag skall försöka se till att varken du, någon annan, eller mig själv kommer att skadas på grund av denna kamp. Att ingen kommer att tycka att det är fel, eller känna sig ledsen för att vi är vänner. Vill inte heller bevisa att jag har rätt på något sätt och andra fel, det är oväsentligt för mig. Jag är medveten om att blir det svåraste uppdrag jag någonsin tagit på mig, men din vänskap är värd att ge sig in i världens mest mödosammaste kamp för. Din vänskap betyder för mycket för mig för att den skall smutsas ner genom något som jag sedan måste skämmas för.
Jag har gjort mycket tokigt, det har ofta berott på att jag sårats, inte att jag velat illa. Har aldrig velat illa. Det jag upplevt dumt, som andra gjort, anstränger jag mig med hela mitt hjärta för att låta bli att känna mig sårad av, att känna sig sårad gör bara att man gör tokiga saker, det är mänskligt. Jag kommer i fortsättningen att se allt som hänt som en del i den process som medfört att vi kommer att vara och förbli vänner.
Härmed lovar jag att så länge jag existerar i en eller annan form kämpa för att förtjäna din vänskap och för att få vara vän med dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar