fredag 6 november 2009

Myggor= Bakdantare kommer att vålla dig förluster och besvär.

I min dröm inatt så fanns det några små väldigt tunna myggor. Om man fick på sig dem verkade det som om att ifall man bara borstade av sig så krossade man dem. Men ack. Dessa myggor var de farligaste jag hört talas om. Då jag ansträngde mig kunde jag höra att de kommunicerade. Hur de bestämde sig för att tillsammans anfalla ett offer. Och då de gjorde det så var offret kört, de sög upp allt blod ur offret som dog. Och alla som försökte hjälpa offret tog de livet av också. Utan nåd.

Har aldrig stött på ordet Bakdantare förut, men om jag förstår rätt av googlandet så är det att vara baktalare.

Jaha, hur skall jag tolka detta då. Att om jag hjälper de jag vill hjälpa, de som behöver min hjälp så kommer jag själv att bli uppäten?? Eller bli baktalad så att jag kommer att få förluster och besvär. Eller är det redan försent? att den hjälp jag redan har givit kommer att suga upp mig.

Om jag tänker efter så finns det 5 personer i min närhet som behöver hjälp. Dessa personer och deras problem suger faktiskt energin ur mig. De och deras problem är speciellt immanent de som tar störst del av tiden i mitt liv.
Ska jag då välja bort dem?
Glöm det.
Att välja bort dem är att välja bort att leva. För de är en sådan stor del av mitt liv.

Innan jag beskriver deras problem. Så vill jag säga att det finns personer som inte alls suger energi ur mig. Tvärtom. De ger mig energi. Kanske är det dem jag suger energi ur för att orka med. Kanske är jag precis samma blodsugare gentemot dem som dessa 5 är för mig. En av de som ger mig energi är min sambo Åsa. Tänk vad hon givit under alla år, att hon orkar med. Det finns fler jag vill nämna här, som funnits då jag verkligen behövt det. Och som jag inte nog bra kan uttrycka mig för att visa tacksamhet emot. Jag hoppas att om utifall någon av er läser detta att ni tar åt er. Och att läsandet i så fall ger tillbaka lite av den energi jag stulit av er.

Dessutom vill jag säga att all de fem jag nedan beskriver, inte alltid varit så här. Och alla möjligheter att förändra sig finns. Jag tror, hoppas och ber för att det skall göra det också. Vill dem bara väl.

Person 1.
Person 2.
Person 3.
Person 4
Person 5.

Jag älskar er alla och i den bästa av världar så hoppas jag på att ni finner den frid ni söker. Men jag vet faktiskt inte om jag klarar av att hjälpa er, åtminstone inte alla, det tar livet av mig. Men jag gör det gärna en då, för ni är alla värda att dö för.
Jag har gjort orätt emot er OCKSÅ. Vill inte skylla på att ni inte är lätta att umgås med. Jag är också svag. Vill vara omtyckt och även om min metod är annorlunda än era så har jag också allt av de ni har inom er inom mig.
Era bekymmer+mina egna liknande och annorlunda bekymmer= Myggor

Det sägs att man dras till de som man behöver för att utvecklas.

Bzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar