söndag 29 november 2009

Så mycket drömmar

Den senaste tiden så har jag drömt så mycket, så mycket som jag borde skriva ner i min drömdagbok. Men det blir inte, drömmarna är för många.
Jag tyckte på jupiters fläck och ut kom en gammal mänsklig befolkning som funnits där sen innan tiden startade.
En man jag känner tog över både min sambo och mitt bardoms hem. Gjorde kåken jättefin.
Inatt så skulle jag till och med avrättas av min gamla kompis Benny. Jag försökte fuska bort det,fast jag visste att det var fel att fuska bort det. Han dock inte dö denna gång.
Häromnatten så var jag i ett rum i ett hus hon några jag känner, satt för mig själv i ett rum bakom ett rum. Ville mysa. Då måste jag ut därifrån fort, men en jättestor skallbagge är i vägen, en kråka försöker hacka håll i dess skall. Jag kan nästan slippa undan på sidan men där ligger en nattslända på ryggen. Den vänder sig om och visar sig vara getingfärgad. Så vacker i sin getingförgade skrud. Så jag kunde inte risker att göra illa den genom att tränga mig ut. Men den var så vacker att jag bara kunde beundra den trots de smutsiga skådespel som utspelade sig då kråkan försökte hacka sig igenom skalet på den enorma skalbaggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar