tisdag 12 maj 2009

Mitt framtida jag

är en vän som jag bör behandla minst lika väl som alla andra mina vänner.
Tankvärt.
"Jag nu" är inte alltid bäst. "Jag då" är minst lika viktigt.
Visst allt kan jag inte styra. Ex hur andra vill behandla mig eller om du vill vara med mig. Men vad jag kan göra är att försöka ge mig själv så bra förutsättningar som möjligt för att få ett så bra liv som är möjligt.
Hälsa, medel till att leva, boende, vänner och kärlek är sådant jag bör odla. Samtidigt som de beslut jag tar bör ha i åtanke att oberäknade saker kan ske (det är ju minst sagt bevisat). Därför ska mina beslut inte bara baseras på den jag är idag. Utan på de alternativa jag som kan finnas i framtiden. Och jag bör vara så snäll med mina eventuella framtida jag som med de bästa av vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar