torsdag 7 maj 2009

Möten =)

Oj vad glad jag blir.
Tjabbe ringde och ville träffa mig. Äta lunch. Just innan jag gick fick jag ett vykort från en vän som tyckte att jag var modig som gav ut boken. Ett värmande kort från en av mina gamla vänner Johanna på första skriv för livet kursen. Sedan fick jag SMS från Kristina som jag också gått kurser med. En vän vars råd o stöd alltid betytt mycket. Men sen
Oj. Oj. Oj
Min lärare från mellanstadiet träffade jag på stan. Hon hade läst boken och var jätteglad. Tyckte att jag skrev snällt om henne. O det var hon värd. Mamma brukar berätta om att jag första dagen i mellanstadiet kom hem och berättade glatt att fröken skrattade. Att jag fått en fröken som kunde skratta. Hon hade förståt vilka de andra lärarna jag skrev om i boken var. Och berättade att de aldrig förstått sig på mig. Vet ni hur skönt detta var? Oj.
Sen åt jag lunch med Tjabbe, och vi träffade en Leif Johansson från hamn som visste vem både pappa och syrran var.
Efter det var jag på massage. Som jag fick av en förre detta. Vi var ihop någon månad som ung. Hon är blind nu. Verkar vara samma goa människa som då. Jag kände igen henne förre. Hon berättade att hon tyckte att jag var så bra på att dansa då. Vilket också värmde. Anteckna det i tvivelboken nu.
Ja, dagen är inte över och jag måste fortsätta med min ansökan.
Kram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar