fredag 8 maj 2009

Star treeking

Ja då har jag sett den nya Star trek filmen. Vet inte hur många år jag väntat på att få se den.
På ett sätt känns den ganska typiskt för nuet. Star trek började nu från början. Gjorde om början vilket ger följden att framtiden kan förändras.

Jag känner mig konfunderad.

Sedan sista bloggen har mer människor hört av sig. Mer glada, mer kramar och mer positiva reaktioner har förgyllt min vardag.
Det är faktiskt inte många kvar som jag vill ska höra av sig. Jag ska villigt erkänna att flera av dem som hört av sig varit klart överraskande. Och att det varit lika överraskande att de betydde så mycket för mig att de gjorde det.

Det är väl i princip bara DU och du som jag vill ska höra av sig nu.

Ja, jag vet. Det är upp till mig. Hela mitt liv har det mest varit upp till mig. Jag har verkligen fått ta i för att de jag vill ska ske ska ske. Men någon gång borde väl det ske lite enklare. Tur eller vad de nu kallas i denna kausala värld.

Allt kan man inte få. En del måste man förstå att det inte går att ändra på. Även om det som i Star Trek filmen blir en ny början med nya möjligheter. Inte ens tidsresor gör allt möjligt.

På ett sätt känns det som om jag gjort allt jag ville med mitt liv, allt som är upp till mig. Faktum är att än hur mycket man kämpar så kan man inte köra över vad andra vill .
Och hur kan någon vilja ha något som är ett resultat av tvång, som andra inte vill ge.
Inte jag.
Och hur kan någon vilja ha något som är ett resultat av fusk, som lurar andra eller ens någon.
Inte jag.
Det är inte äkta.
Finns det något vackrare än en gåva, en sann gåva som någon ger en för att de vill och som man ärligt förtjänar?

Ja på ett sätt är det nog så att jag levat klart detta liv. Blir det mer, ja då är det plus. Och det gäller för mig att komma ihåg att det är plus.
För ska jag leva vidare så ska jag njuta av det. Inget annat. Utmanande jag visst. Det kan bli mycket skit. Men så mycket är upp till mig och min egen inställning, så mycket är känslor. Allt är känslor. Mina. DINA. Och alla runt omkring oss.
Låt oss repektera känslorna.
Göra dem så vackra som de är värda.
Låt oss hylla våra hjärtans dunkande.

MVH/ Lars Granlöf

PS. Jo, nog skulle jag vilja se om det blir någon ny Star Trek serie. Bilbo. Uppleva att medmänsklighet blir viktigare än pengar, makt och regler. Skriva fler böcker. Kramas mer. Hjälpa. Och träffa er som jag tycker om, om och om igen.
SES.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar